Inhoudsopgave
NTM/NJCM-bull. 2003, p. 131:Handicap, onderwijs en het VN-verdrag inzake de rechten van het kind
NTM/NJCM-bull. 2003, p. 131
Handicap, onderwijs en het VN-verdrag inzake de rechten van het kind
Documentgegevens:
Jacqueline Schoonheim , datum 01-02-2003
- Datum
01-02-2003
- Auteur
Jacqueline Schoonheim 1
- Folio weergave
- Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
- JCDI
JCDI:ADS832034:1
- Vakgebied(en)
Internationaal publiekrecht / Mensenrechten
Deze functie is alleen te gebruiken als je bent ingelogd.
Het VN-Verdrag inzake de rechten van het kind schept verplichtingen voor de verdragsstaten om zowel de kwaliteit van het onderwijs als de toegang tot het onderwijs te garanderen. Het is mogelijk om systematische tekortkomingen in kwaliteit te zien als een schending van het recht op onderwijs.
1 Inleiding
Het VN-Verdrag inzake de rechten van het kind (VRK), dat in Nederland sinds 1995 van kracht is, garandeert het recht op onderwijs aan alle kinderen. Het eist met name dat in de speciale behoeftes van gehandicapte kinderen wordt voorzien, zodat ook zij op een zinvolle manier van het recht op onderwijs gebruik ... Verder lezen? Log in om dit document te bekijken.